Dit jaar doet HomePlan weer mee met de NRC Charity Awards. Dit jaar draait onze ingezonden advertentie om Mbali uit Zuid-Afrika.
Dit jaar doet HomePlan weer mee met de NRC Charity Awards, waarmee we een mediacampagne ter waarde van € 75.000 kunnen winnen in het NRC. Dit jaar draait onze ingezonden advertentie om Mbali uit Zuid-Afrika.
Mabli staat symbool voor de vele straatarme (wees)kinderen in Zuid-Afrika. Wij volgden Mbali nadat zij een HomePlan huis kreeg, waarin ze samen met haar zusje en oma woont nadat haar ouders zijn overleden.
Gelukkig gaat het nu goed met Mbali. Ze krijgt liefdevolle zorg van haar oma en gaat naar school. Mbali is een meisje uit één miljoen, want zoveel (wees)kinderen zijn er in Zuid-Afrika. HomePlan helpt de armsten daarvan met een huis en hulp van lokale caregivers. Want het verleden kan je niet veranderen, maar de toekomst kan je wel bouwen.
Lees hier het verhaal van Mbali door Jeroen Tebbe van Storytelling Product.