Close Menu
Huis, Thuis, Toekomst
Huis, Thuis, Toekomst
24 juni 2019

Even voorstellen: Peter Slootweg

Marketing en Communicatie Adviseur Peter Slootweg van HomePlan op de Tafelberg in Zuid-Afrika

Afgelopen week is bij ons een nieuwe medewerker begonnen. Peter Slootweg is verantwoordelijk voor de marketing & communicatie van Stichting HomePlan. Hij volgt hiermee Lieke Schoenmakers op. “We zijn ontzettend blij dat Peter ons team team komt versterken! Hij heeft een brede marketing- en communicatieachtergrond en is enthousiast”, aldus directeur Marike van Seeters.

Non-profit professional

Peter heeft bureau-ervaring opgedaan binnen online marketing en kent de non-profit wereld. Naast ervaringen bij MIVA en het voormalige STARTRASH was hij de laatste vier jaar werkzaam bij Stichting Katholiek Nieuwsblad.

Link met HomePlan

“Dat ik deze rol mag vervullen is oprecht een hele eer”, aldus Peter zelf. “Mijn oom heeft een bloemenkwekerij in Zuid-Afrika. Als je in dat land een verkeerde afslag neemt kom je in schrikwekkende omstandigheden. Dat ik nu zo effectief kan helpen om deze omstandigheden te verbeteren is werkelijk fantastisch! Zo’n prachtbaan is weinig mensen gegund.”

Marketing en communicatie

Peter zal zich zowel inzetten op het beleid als de praktische zaken. HomePlan wil meer naar buiten treden en we verwachten hier nu stappen in te kunnen zetten. Hoe? Dat vertelt Peter graag zelf: “Een goede marketeer moet naar mijn mening vooral kunnen luisteren. Zo luister ik bijvoorbeeld naar de cijfers, naar verhalen van collega’s en uiteraard naar donateurs. We hebben iedereen nodig; van donateur tot hulpbehoevende familie. Het is belangrijk om die samenwerking te zoeken. Armoede aanpakken kan je niet alleen en dat moet je ook niet willen. Daarom wil ik iedereen die wil bijdragen vooral aanmoedigen om contact op te nemen. Geen vraag is te gek!”