Close Menu
26 juni 2019

Jaarverslag 2018

Jaarverslag 2018 Stichting HomePlan

Trots presenteren wij ons jaarverslag over 2018. We hebben afgelopen jaar ruim 821.000 euro aan donaties mogen ontvangen. Daarmee hebben we 165 huizen gebouwd en het leven van 165 gezinnen veranderd. Alleenstaande moeders in Haïti en oma’s met verweesde kleinkinderen in Swaziland die in krotten woonden hebben weer hoop. Soms zat het tegen, zoals in Zimbabwe, waar de bouw vertraging opliep door orkaan Idai. En in Nicaragua, waar we ons werk moesten neerleggen door politieke onrust. Maar daartegenover staan de straatarme gezinnen in Zuid-Afrika en de dakloze gezinnen in El Salvador, die na een brute ontruiming op straat stonden, die een veilig onderkomen hebben gekregen.

Naast huisvesting hebben we ook computerscholen ondersteund, een gemeenschapshuis gebouwd en een landbouw- en veeteeltproject opgezet in Haïti om onze impact te vergroten. U maakte het mogelijk en daar zijn we u enorm dankbaar voor!

Lees het jaarverslag 2018.

2019 en Pomeroy

Ook dit jaar zijn we goed begonnen. Zo hebben we al huizen in Zuid-Afrika en Haïti gebouwd met uw steun. Maar daar stoppen we niet. Zo willen we bijvoorbeeld 10 huizen bouwen voor kwetsbare gezinnen en kindgezinnen in Pomeroy, Zuid-Afrika. Deze kindgezinnen zijn volledig op zichzelf aangewezen. Zij wonen vaak in bouwvallige huizen of onderkomens van modder en wilg of golfplaten. Juist deze kinderen, die hun veilige basis zijn verloren na het overlijden van hun ouders, hebben een plek nodig waar zij zich thuis kunnen voelen. Juist deze kinderen hebben onze steun nodig. Helpt u in 2019 weer mee? Uw donatie is zeer welkom!