Close Menu
26 mei 2021

Jaarverslag 2020

HomePlan jaarverslag 2020

We hebben samen met onze lokale partners in Haïti en Zuid-Afrika snel ingespeeld op de noodvraag als gevolg van de COVID-19 pandemie en gebruik gemaakt van de bestaande infrastructuur bij het verlenen van noodhulp. Na een strenge lockdown werden de bouwprojecten in El Salvador, Guatemala, eSwatini, Zimbabwe en Zuid-Afrika weer opgestart. We hebben op afstand, heel nauw samengewerkt met onze partners. Al bellend, Skypend en via WhatsApp hebben we er alles aan gedaan om in contact te zijn met elkaar, de projecten te definiëren en te manager. De solidariteit was groter dan ooit. Als gevolg van de lockdown en de lokale maatregelen hebben de projecten vertraging opgelopen, er zijn minder huizen gebouwd dan gepland en minder studenten hebben hun diploma behaald.  Begin 2020 is de begroting aangepast in verband met de coronacrisis, waarbij we zijn uitgegaan van het meest ongunstige scenario. In de loop van het jaar is gebleken dat de resultaten veel beter waren dan wij hadden voorzien.

We zijn ontzettend dankbaar voor de steun en het vertrouwen van onze donateurs, juist nu is dit belangrijker dan ooit!

Het hele jaarverslag is hier terug te lezen.